måndag 9 mars 2009

Korkad idé eller realistiskt mål

Har fått för mig att återigen springa tjejmilen. Har gjort det tidigare 1994 och 1995, men det var innan barnen föddes. La ut en blänkare på facebook men ingen av mina vänner där nappade på idén. Vill gärna ha sällskap i träning och även sen i utförande av själva loppet. De två tidigare gånger jag tagit mig igenom loppet har jag gjort träningen på egen hand. Kan inte säga att jag var själv i loppet eftersom det ett av åren var 35 000 anmälda.

Att ha ett faktiskt mål för min träning som jag i dagsläget har för mig skulle kännas bra för min del. Det är svårt att arbeta mot något om målet inte är klart formulerat. Det sa jag idag flera gånger under lönesamtalet med min chef. På jobbet arbetar vi just nu aktivt med mål och strategifrågor. Utan målet klart framför sig är det lätt att komma på villovägar. Mitt mål hittills med träningen har varit att bli helt återställd, är på god väg men det är halvklurigt att avgöra när jag är lika som innan olyckan. Därför försöker jag sätta upp ett annat mål som är solklart och lätt att se när det är nått.

Lyssnar vidare på "Män som hatar kvinnor" under tiden som jag stökar med diverse saker i hemmet. Igår kom jag inte i säng pga boken förrän klockan var drygt 23, alldeles för sent dag före arbetsdag. Bot och bättring bör ske på den punkten.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

23....hmm...ja, vi har ju lite olika referenser...
För oss är det 01 tidigast...och upp halv 7...hmm...kanske borde pröva att utöka tiden för sömnen...kanske gör ett bättre jobb då...tja, värt att pröva!

Helene sa...

Jag är en riktig trötter, men kan vara uppe dygnet runt om det krävs, som på läger eller annat skoj.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!