fredag 13 mars 2009

Trasiga blåsor

Hade tänkt inleda helgen med dans ikväll men mina blåsor sätter stopp för den aktiviteten. Har bra skavsårsplåster men igår när jag promenerade till jobbet brast ju som sagt den ena blåsan och den på vänstra foten har givit vika idag. Det gör inte ont hela tiden bara när jag har skor på mig. Och för att kunna dansa är skor en förutsättning. Dessutom är jag bjuden på tjugotioårskalas i morgon och det utlovas dans där. Så det är bäst att spara på hälarna.

Har tagit en lagom ridtur idag på förmiddagen och njöt som vanligt av varje sekund av utevistelsen. Efter uteturen jobbade jag hårt, bland annat genom att fortsätta läsa en bok om det goda värdskapet. Intressant läsning, egentligen bara sunt förnuft som någon turligt nog skrivit ner.

Nu återstår bara kantningen på mitt överkast som jag sytt på under en längre tid. Quiltade klart det nu ikväll sedan Rasmus och Robin åkt till Oviken. Här i huset är det så konstigt tyst, som det alltid blir när de åker.

Morgondagens agenda innehåller en promenad i vårvintervädret, om mina hälar inte protesterar allt för mycket, vill komma i bra form för tjejmilen och livet i allmänhet. Tänker se "Män som hatar kvinnor" på bio kl.14.45 för att sedan gå på 30-års kalas och parta hela natten. Eller så länge de andra håller på. Söndag är det sydag men om lördagen blir alldeles toksen står jag förmodligen över syningen och tar mig bara en promenad dit och ser vad de andra gör. Vid fyratiden dyker förhoppningsvis Rasmus och Robin upp här hemma och då ska middagen vara klar.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!