söndag 29 mars 2009

Konsten att inte göra något!

Sedan jag skrivit gårdagens inlägg tog jag en titt ut genom fönstret och kom på att kyrkan som jag ser från fönstret inte har någon fasadbelysning utan bara belysning i klocktornet och den lyste hela timmen. På Gåluvägen 8 var det mörkt och när timmen var slut var jag det också och somnade gott.

Idag har det varit en riktigt slösöndag, åtminstone för mig. Mina barn var somvanligt uppe i ottan, Robin kl.5.30 (fast han trodde klockan var 7.30 när han klev upp) Rasmus sov en liten stund till men inte tog de sovmorgon heller! Det mest nyttiga som jag utfört idag är blomvattning, ställa fram alla klockor en timma, lagat lunch och middag osh tillsist starat diskmaskinen. Trots att jag säger att jag inte ska göra någonting blir ändå en hel del saker uträttade.

Spännande! Tack till Helena Jonsson som såg till att eftermiddagen inleddes så spännande som det kan bli. Och dessutom stort GRATTIS nu är du bäst i världen på skidkytte. Det var en tävling med nerv ända tills de hade gått i mål. Nu dröjer det ett tag tills nagelbitarsporten är igång igen.

Dags att varva ner inför kvällen, jag som jobbat så hårt idag.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!