lördag 28 mars 2009

Earth hour

En del av världen har redan gjort det. Släckt lyset en timme alltså. Om bara några minuter är det Sveriges tur. Min chef säger att fasadbelysningarna på kyrkorna släcks unde den timmen, det ska jag allt kolla!

Idag har jag och barnen åkt skidor i Bydalen. Det var klart sen tidigare i veckan, däremot uteblev solen. Istället har snön yrt omkring hela dagen. I den övre regionen, ovanför trädgränsen, var sikten obefintlig så vi höll till i nedre delen av fjället. Ganska skönt ändå att vara ute en hel dag med undantag för fikapauser. Två stycken hann vi med. Och många åk i pisten blev det.

På väg hem lyckades jag krocka med ett vägräcke, lite för halt och trampade lite, ite för hårt på bromsen. Hjulen låste sig och jag hade att välja på att ta räcket eller den mötande bilen. Hastigeheten när bilen träffade räcket var inte hög men det resulterade i en 40 cm lång repa på kofångaren. Den är gjord i plast så om farten varit högre hade den med största sannolikhet gått sönder.

Väl hemma var Rasmus på ett uruselt humör, troligen beroende på lågblodsockernivå och trötthet. Han var jättetörstig och skulle ha nycklarna direkt. Jag kastade dem till honom, och de träffade ansiktet säger han nu i efterhand, vilket utlöste ett vredesutbrott hos honom som i sun tur ledde till att han kastade nycklarna med full kraft in i garaget. Resultat=en böjd bilnyckel!

Efter intag av mat och ytterligare en utevistele har han lugnat ner sig, sitter nu vid datorn och spelar nåt onlinespel. Så hela familjen har nu lugnt och skönt. Nyckeln har jag rätat ut. Repan i bilen gör ingenting, vi klarade oss själva utan blessyrer. Lite förargligt är det iallafall att jag orsakade den själv, men det går över om någon dag. Imorgon ska jag ta det lugnt. Det enda som jag ska göra är att vattna blommorna, annars vill jag sitta i hammocken och slappa.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Det kan hända mycket på några mil...hoppas att allt är OK, viktigast är att ni är OK...bilen är bara materia!
*kram*
BM

Helene sa...

Precis så går mina funderingar ocskå. Det var verkligen snor-halt på vägarna i fjällen igår.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!