fredag 27 mars 2009

Säng, säng, säng, sova, sova, sova, sova...

Nu är det klart i sovrummet med sängen. Har som sagt tagit bort sängstommen. Resårbottnarna har fått björkfärgade ben, de hålls ihop med två metallklämmor. Idag har jag hämtat spånskivan, tack Sven som sågat till den i rätt storlek och rundat av hörnen. Efter att ha dammsugit den för att slippa ha en massa sågspån överallt klädde jag den först med ett täcke, häftpistol användes för att fästa det vid spånskivan. Och sen när tyget kom på plats blev det helt plötsligt blev det en huvudgavel!

Var på Mio-möbler i onsdags och kollade in deras sortiment av huvudgavlar. Medger att många var fina och priserna också...Den billigaste de hade kostade drygt 2000:- Min nya gavel kostade: tyg 169:- täcke 29:- spånskiva 129:- och häftpistolen har jag lånat. Ska väl räkna in arbetstiden, inköpen var det som tog längst tid, själva inklädningen av skivan tog 15 minuter och då hade jag även skruvat fast den i väggen vid sängen. La sen på överkastet och vips ett nytt sovrum!

Rasmus är helt frisk idag. Imorse klev han upp, åt frukost och gick iväg till bussen. Inte de minsta symptom kvar av någon huvudvärk eller snuva där. Robin hade ont i magen en stund imorse men det gick över så snart jag sagt att han fick stanna hemma.

Vid niotiden åkte vi hem till min mamma och pappa. Mamma som fyller år på måndag fick en kålrot, som hon ringt och bett mig köpa, i tidig födelsedagspresent, ska få något mer bara vi kommer på något bra. Robin fick stanna inne hos mamma medan jag tog en ridtur på Radån, pappa var med på Millello. Att vara ute drygt en timme gjorde mig riktigt gott. Har inte varit utomhus på en hel vecka på grund av den efterhängsna förkylningen. Sen gott fika som mamma fixat. Det är lyxtillvaro det! Imorgon hägrar Bydalsfjällen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Najs!!

Maria Johansson sa...

var köpte du metallklämmorna att hålla ihop resårmadrasserna med?

Helene sa...

Hej Maria! klämmorna köptes antingen på Jysk eller Ikea. Är ett tag sedan så jag minns inte.

Nu en fråga till dig: Vem är du och hur ahr du hittat till min blogg?

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!