fredag 6 mars 2009

Saknad

Kl. 16 åkte mina barn iväg till sin pappa.

Rasmus och jag har varit inne i stan idag. Först hade han ett besök hos arbetsterapeuten som gick över förväntningarna. Sen åkte vi till Sjödins och köpte en ny diskmaskin. Hantverkaren blev klar med köksgolvet igår så nu är det slut på handdiskningen. Den förra som försvann när golvet revs ur första gången var sedan huset byggdes, 1986 (???), och hade ett par hål på slangen för avloppsvattnet, upptäckte det när den bars ut. Lite tur att den inte hade läckt. Väl på Sjödins berättade jag att vid leverans av spisen så kunde den inte installeras eftersom det var kaos i köket. Sa även att jag skulle köpa en matberedare om det blev ett bra pris på den. Jag fick 100% rabatt på matberedaren, jag som aldrig kan pruta. Sen gick Rasmus på stan med kusin Mattias. Själv fikade jag på Törners med min moster Anette i två timmar.

Pappa åkte och hämtade maskinen efter att han slutat jobbet och kom hit med den innan han skjutsade mamma till bussen som ska ta henne till tåget och vidare flyget till Spaninen, fusk. Jag har alldeles nyss startat diskmaskinen för en provtur. Har installerat den själv, ställt den i våg och sånt som ska göras. Det som är ogjort är att fästa den i skåpstommen så den absolut inte kan vicka framåt, men ska spara att göra det ett tag eftersom jag och papsen ska byta socklarna så de blir lite högre eftersom diskbänken fortfarande lutar hyfsat bra ut/nedåt. Beror på att hantverkaren kapade socklarna men de tänker de inte åtgärda. Och jag struntar faktiskt i det och gör det själv så blir det gjort.

Nu kommer mina barn att vara hos sin pappa i tre helger i rad, de blev hemma när Pontus, deras lillebror hos sin pappa, hade magsjuka och jag ville inte att de skulle åka dit då. Så tre helger utan barn, minns inte senast det hände. Och jag kommer att sakna dem, för det gör jag redan!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!