lördag 21 mars 2009

Inköpsresa

Som svar på Kapten Zonks och Britt-Maries undran om hur det som inhandlades under shoppingdagen: De sju, ett avhopp i morse 27 minuter innan vi skulle åka, som var med når inte upp till min klass vad det gäller shopping. Å andra sidan ryms det mycket grejer i "skuffen" på bussen. Dessutom går det att packa högt. Packningsvolymen är ca 1.6x1x1,8 m. Den bussen som jag hyrde hade även dragkrok så nästa gång vi åker kan vi även hänga på en släpvagn.

Ja, nästa gång. Redan när vi satte oss i bussen på parkeringen i Birsta frågade en av medpassagerarna när vi ska åka nästa gång. Så vi bestämde att det blir förmodligen i november när det är som mest grått ute.

Hade tänkt att jag skulle köpa en ny sängstomme till mina resårbottnar men istället har jag köpt tyg och ska göra en huvudgavel som kläs in med tyget. Resårbottnarna skruvas ihop och ska få en ny toppklädsel. Ska köpa ben till bottnarna så de kommer upp från golvet en bit. När allt det är klart så får mitt quiltade överkast pryda sängen. Det är färdigtsytt men har inte provat det på sängen än, och nu får det vänta tills jag fixat sängen som jag vill ha den.

Igår hann jag och Rasmus med ett besök på två sportaffärer innan han tog bussen från Östersund till Oviken. I den första hittade vi ett par twintip-skidor som han gärna ville ha och som vi köpte, kostnad 3000:- Sen gick vi till en annan sportbutik där exakt samma skidor kostade 1995:-. Vi la undan det paret och gick tillbaka till den första affären och sa att vi ångrat oss och ville stoppa köpet. Då sa han som jobbade i affären att det gick bra men att istället för att få kontanter skulle jag få ett tillgodokvitto. Inte riktigt vad jag tänkt mig, så då sa jag det. Han gick iväg och pratade med en kollega, kom tillbaka och meddelade att de gjorde ett undantag och lät mig få tillbaka pengarna på kortet som jag använt vid köpet. Bra pr för den sportaffären, vill jag påstå. Sen köpte vi skidorna på den andra affären och tycker att jag har tjänat 1005:-. Skidorna kommer att vara klara för hämtning på måndag med bindningarna monterade och på lördag, om det inte tokstormar, åker vi till Bydalen för njutförsåkning.

Har precis som jag skrev igår unnat mig god mat hela dagen och inte heller snålat när det gällt inköpen. Men nu blir det till att hålla i slantarna igen.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Mycke shopping blir det...
Ja, det var snällt av sportaffären, brukar vara hårdare än så...men ni såg väl så himla snälla ut ju!

Helene sa...

Ser alltid snälla ut, men det gör sig bäst på bild.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!