torsdag 12 mars 2009

Efter branden

Har pratat med flera personer som är engagerade i föreningen som driver föreningshuset, som så olyckligt brann ner i tisdag, och överlag är dessa personer optimistiska. Vad skönt att det inte målar hela världen i svart. De planerar för framtiden och ska redan nästa vecka ha ett möte för att ta reda på hur planerna ska sättas i verket. Intiativ har tagits för en pengainsamling till det par som bodde i fastigheten. Det för att de ska kunna handla en del saker innan försäkringsbolaget gjort sitt och kan betala ut någon ersättning. Frågan om även kläder ska samlas in och när vi, personal i församlingen, fick den frågan svarade vi enhetligt: Vem kan veta vad de vill ha för kläder och hur kul är det att ha avlagda kläder? Nej, inga kläder men gärna ett ekonomiskt bidrag till dem.

Min kollega Karin säger att hon ska springa tjejmilen tillsammans med mig så nu blir det av! Ska se till att vi anmäler oss så snart som möjligt. Nu gäller det för mig att sätta fart och träna lite uthållighet och att flåset förbättras. Ett steg i den riktningen blir att de dagar som jag inte ska någonannanstans på jobbet än Näs tar jag apostlahästarna. Idag var en sådan dag. Mina rejäla skavsår på hälarna är kvar. Gick ner till 45:an och kände sen en skarp smärta i höger häl, men den höll i sig i 10 sekunder och försvann helt. Framme på jobbet tog jag av mig skorna och strumpan var rätt blöt på hälen. Blåsan hade spruckit trots riktiga skavsårsplåster. När jag kom hem punkterade jag den andra blåsan och tryckte på nya skavsårsplåster. Hoppas att det läker nu för på lördag ska jag på tjugotio-årskalas med dans.

Eventuellt blir det dans även i morgon. Inte min favoritorkester, men kanske åker jag ändå. Bestämmer mig i morgon. Annars fortsätter jag och quilta på mitt täcke i morgonkväll. Nu sitter det ihop i ett stycke och åtta hjärtan är osydda. Sen ska kanterna renskäras och en röd remsa ska sys på runt hela kanten. Det verkar som om det blir klart i år. På söndag är det sydag och jag ska vara med så snart jag vaknat efter kalaset, vilket kan bli mitt i dagen.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!