tisdag 3 mars 2009

Efterdyningar

Igår kändes allting bara bra med skidåkingen även om vädrets makter motarbetade lite grann. Idag har jag träningsvärk i vaderna och lårmusklerna vilket känns bara bra det också. Däremot har jag på något sätt fått en sträckning eller möjligtvis upphakning av bakre revbensbågen. För djupt in, nästan under skulderbladet är det helt vansinnigt ont. Ända ut i handen smärtar det. Jag brukar inte klaga på smärta men idag gör jag det.

För att försöka få det att släppa tränade jag hos sjukgymnasten i morse, smorde linniment och la på kornkuddevärmaren, men icke sa nicke släpper det. På eftermiddagen i dag slank jag in hos Lenas Friskvårdscenter i Brunflo och tog en halvtimme i solariet för att värmen kanske kunde få bort det onda. När jag var där hörde jag att det i morgon kl.10 fanns en återbuds tid, normal kötid är tre månader,, så den bokade jag. Det innebär att jag missar början på biskopshearingen som sänds via nätet men det är viktigare att få bort det onda. Det har sina fördelar att ha blivit behandlad för diverse kroppsliga bekymmer hos Lena i tolv år, att få återbudstider är en.

Nu ska jag ta ett hett bad och hoppas att det släpper så pass mycket att sömnen inte blir störd i natt.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!