torsdag 1 januari 2009

2009 har börjat

Nu har jag vatten igen. Eller egentligen har jag itne varit utan en jag stände av det i förrgår när jag upptäckte läckaget. I går ordnade min mamma en rörmokare som kom idag och bytte en koppling som hade spruckit. Så nu är det bara resten kvar. Imorgon blir det ett telefonsamtal till försäkringsbolaget och så får jag höra vad de har att säga. Golvet i köket måste upp, skåpen bort men det är världsliga saker. I värsta fall har det läckt vatten under golvet in i tvättstugan också och då blir det genast mycket besvärligare. Att vara utan både tvättmaskin och kök samtidigt blir nog inte så kul. Återkommer om eländet.

Idag har det varit en fantastisk dag med solsken, minusgrader och gnistrande sol. Sen rörmokaren var klar tog jag en tur på skidorna, ca 3 km, och det är så skönt att åka. Höll på att ramla en den enda nedförsbacken, men klarade upp det så belöningen uteblev inte. För belöning är det att bara få glida nedför utan annan ansträngning än att hålla skidorna i spåret.


I morgon kommer även grabbarna grus hem igen. Så då blir det full fart under galoscherna. Men jag längtar, även om det är skönt att bara bry sig om sig själv. Fast hade de varit hemma när vattnet var avstängt så borde det inte gått lika smidigt som det gjorde nu när jag var själv. På lördag planerar jag att vi ska ta oss till Gräftåvallen så de får åka slalom. Premiär för säsongen, själv ska jag ladda ordentligt med fika och titta på när de åker.
Var ute och fotade hur det ser ut just nu hemma hos mig. Mycket snö på lekstugans tak!

Fortsätter året som det har börjat så blir det ett riktigt bra år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att röret är klart, resten ger sig med torktiden..håller alla tummar att det inte berör tvättstugan!!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!