söndag 11 januari 2009

Helgtid

Så då har en helg kommit och gått. Min första på 2,5 år där studier inte hänger över axeln och pockar på uppmärksamhet. Barnen var hos sin pappa så jag har faktiskt bara tagit det lugnt. Lite hushållsarbete och rehabiliteringsmotion har hunnits med.

Igår var jag hemma hos mamma och pappa, mamma är dock i Stockholm, och tog en ridtur. Kajsa Stina & Turbo Vesla gjorde sällskap med paps och mig. Största orosmomentet med ridningen nu är alla skotrar som dundrar fram i skogen, på och även massor utanför lederna. Många anser att de har företräde till skogwn på sina oljudsmaskiner men igår kom några undantag. Längs skogsvägen som vi rider korsar skoterleden ett par gånger och de sammanfaller även en sträcka. När vi kom fram till det stället så kom naturligtvis en skoter. Först gick Millello, den hästen är rädd för sin egen svans så ni kan tro att han blev stel som en pinne med alla muskler beredda för flykt. Föraren körde åt sidan men när den såg hur hästen reagerade körde den längre på sidan och stängde av motorn. Passageraren klev av och gick tillbaka längs leden och stannade ytterligare två skotrar så vi fick rida förbi medan de hade motorerna avstängda. Tusen tack till de förståndiga som gjorde detta för oss. Jag tackade dem så gott jag kunde från hästyggen. Det var en fantastisk tur igår på nästan en timme. Längtar redan till nästa ridtur.

Tvn är nog min trognaste vän på kvällar och helger när kroppen säger nej till aktiviteter. Har sett lets dance och tror att Carl Jahn åker ut nästa fredag, Laila Bagge har enligt mig hög vinnarpotential. I körslaget är mina favoriter kvar, Erik Segerstedt och Hanna Hedlund. Gillar inte Nanne så jag sörjde inte nåt när hon åkte.

Undra om jag ska ta och leta reda på någon bra bok att läsa nu bara för mitt höga nöjes skull när ingen studielittertur står på listan?

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Håller med om att Nanne skulle bort...och igår var de duktiga alla körer faktiskt, det är hög klass på dem...tyckte nog att Eriks "kupp" med EMD var tokbra och att Magnus tema gjorde det bra med...
*kraaaam*

Anonym sa...

Du kan plöja alla sju Harry Potter-böckerna!

Helene sa...

Det slår mig plötsligt att egentligen är det omöjligt att tävla i musik!

Tack för tipset! Har redan läst Harry Potter, köpte de böckerna efterom de gavs ut, men jag har en Roslund & Hellström, Anna Jansson och spanska kurs liggades på sängbordet. Ska börja med någon av dem.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!