söndag 18 januari 2009

Klokord

Blev inspirerad av Britt-Marie så jag bara måste skriva lite kloka ord av Nalle Puh med vänner:


"Ju mer jag lär mig desto mer inser jag att det inte finns något enkelt svar."


"Om ditt rep går av, prova igen med ett nytt rep."

"Det är svårt att vara nere med en ballong."


"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre."

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara besluta dig för vilken som är den högra — sedan vet du att den andra är den vänstra. Det gäller bara att komma ihåg hur man ska börja."

"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."

Och sen har vi Ior, inte så muntra men bra:

"Det är dåligt nu, det kommer bara bli sämre, lev endast på tistlar."

"Alla kan inte och somliga vill inte. Så är det bara."



Och slutligen ett från dem båda:

"Jag har fått en bra idé", sa Puh till slut.

"Men antagligen är det inte så mycket med den".

"Antagligen inte", sa Ior."

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!