onsdag 28 januari 2009

En ganska vanlig onsdag, eller???

Har köpt mig nya vinterskor idag. Till barnen handlar jag nya i stort sett varje vinter eftersom de växer och framförallt Rasmus sliter ut allt väldigt fort. Han är inne på fjärde paret gympaskor under ett år. Åter till mina skor. Köpta för nästan halva ordinare priset så det måste bara vara ett fynd. Eccoskor med gortex-membran som dessutom kräver minimalt med underhåll, bara lite impregneringsspray. Kan inte bli enklare. Införskaffade även gympaskor till Robin för det lär nog behövas.

Det var Robin och jag som hade ärenden i Östersund idag. Vi började hos sjukgymnasten för min del och därifrån åkte vi för att Robin skulle träffa allergiläkare och göra en pricktest. Det verkar som om han kan tåla fisk och ägg nu så det får vi prova. Först på hemmaplan några gånger innan vi okejar det till skolan. Dessutom blir det till att ta ett födoämne i taget så jag vet om han skulle få en allergisk reaktion vilket det är som är boven i dramat. Testen visade också att han har viss pälsdjursintolerans och stor allergi mot gräs. Fast det visste jag redan för förra sommaren vid höinkörningen blev han rejält rödögd och kliade sig överallt.

Efter läkarbesöket var våra magar hungriga och "den gyllene måsen" restaurangen tog emot oss väl. Robin hade pengar kvar som han tjänat på att sälja jultidningar och ville absolut göra av med dem, så när magarna var fyllda stegade vi till Lekstugan. Efter att ha funderat både en och sju gånger bestämde han sig för en hamnstation med pråm, lyftkran och lastbil. När vi kom hem började han att bygga och hade knappt tid att äta. Var klar vid sju nu ikväll och då hade han hållit på sedan tre-tiden.

Storasyster Caritha anslöt vid Lekstugan och tog med sig Robin medan jag travde iväg till optikern för att göra en undersökning. Ser ganska lika, illa, som förut provade även ut nya bågar. Mina glasögon som jag hade på när jag klantade till det och trillade av hästen gick sönder och går inte att laga så jag får ut ett par nya på försäkringen. Självrisken är 1209:- men för det beloppet får jag inte ens ett glas. Om två veckor får jag hämta de nya. Spännande.

Imorgon förmiddag är jag ledig och börjar jobba vid 15-tiden så förmiddagen ska utnyttjas till städning, tvätt och gardinstrykning. Jag har nämligen julgardiner uppe i alla fönster utom två fortfarande. Om jag hinner vill jag se en film. Har hyrt Zozo och Da vinci koden via love film. Ska inte köpa några nya böcker utan se filmer istället för att läsa ett tag nu. Så kom gärna med förslag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

DaVinciKoden...hade du läst boken innan du såg filmen? Jag hade läst boken...:o)

Anonym sa...

Funderar på filmtips...är du alltittare eller finns det något område du föredrar?

Helene sa...

Hade också läst boken innan jag såg filmen. Är nog allätare i filmväg också percis som med böcker och musik. Klarar inte av extrem varianter i något slag.

Anonym sa...

Du kanske kan gillar filmer Transporter...?
Lagomt hjärndöd action ala James Bond

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!