tisdag 6 januari 2009

Vila och sova

Tur att julledigheten är över i morgon, så att man får vila upp sig lite. Det märks att barnen faktiskt längtar till skolan och sina kompisar. De har svårt att hålla sams och hitta på saker att göra, förutom sattyg. Idag skickade jag ut dem och då lekte de tillsammans riktigt bra i över en timma medan jag skottade lite snö. När jag nästan var klar kom de på att det går jättebra att åka på snöskoveln och det är absolut en jättehit för min rygg, men vad gör man inte för att ens barn ska få ha kul en stund.

Är riktigt bra i ryggen idag. Har fuskat med träning nu de senaste dagarna men i morgon är det dags för sjukgymnastbesök igen, så får se om jag får skäll då. Skulle inte tro det då jag har åkt en del skidor, varit ute och gått, ridit och gjort styrkeövningarna med gummiband. Så resultatet är bara att vänta på. Ska dessutom ringa försäkringsbolaget, höra vad som händer nu med köket, jobba och även vänta på betyg från pedagogikkursen. Ser fram emot helgen då Jannez kommer till Häggenås och spelar upp till dans.

Det brukar vara Robin som delar säng med sin mamma och det har han gjort varje natt sedan han kom från sin pappa i fredags. I gårkväll, kom hem sent, stoppade jag om honom i sin egen säng och han somnade och sov där hela natten. Men i morse låg det någon i min säng, Rasmus had kommit dit smygandes på morgonkvisten, var nog lite mammasjuk han också, så han passade på när Robin för en gångs skull sov i sin säng. Trots allt är det ganska mysigt att de vill sova hos sin gamla mamma. Får se om jag kanske får ha hela sängen för mig själv i natt?

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!