torsdag 8 januari 2009

Det har börjat










Idag har golvet i köket börjat på att rivas. Klickgolvet är borta och eftersom det även är blött ner i grunden så kommer spånskivan också att rivas ur och det blir ett stort hål ner i mörkret! Min värsta fasa är att det ska dra kallt därifrån, för under de vanliga omständigheterna är det lite kyligt vid diskbänken. Annars tycker jag att det är rätt lugnt och stressar inte upp mig över kaoset som komma skall. Köksbordet har fått flytta in i vardagsrummet till barnens stora förtjusning, för nu går det att se på tv samtidigt som vi äter. Dock är det inte sagt att det kommer att tillåtas. den nyinköpta spisen kommer på plats imorgon. Pappa och Kajsa Stina var hit och hämtade min gamla, för den är nog bättre än den Kajsa Stina har, fast den är drygt 20 år.

Har fått besked att jag har kommit in på lärarutbildningen! Utbildningen startar den 19 januari i Härnösand. Ska ta en ordentlig funderare över helgen och bestämma mig för om jag ska gå eller inte.

Temperaturen just nu ligger på flera plusgrader, inget roligt alls. Halt och urschligt och jag som verkligen inte vill ha halkan, är skiträdd att halka eller ramla omkull. För de kommande dagarna lutar det tyvärr åt liknande väder.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Grattis grattis! Jamen, det är väl bara att köra hårt då, du blir inte yngre och när du nu är motiverad så ska du inte vänta...var det distans och deltidsstudier på vilken fart?

Nämen hörru -- bestäm dig för att satsa!
*kram*
BM

Sofia sa...

Grattis att du kom in! Hoppas du bestämmer dig för det alternativ som känns bäst! :)
Tack för senast! Kram

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!