onsdag 31 december 2008

Gott nytt år

Jag är klar med kursen, skickade in examinationsuppgiften kl. 23.33 så Kapten Zonk du trodde att jag var snabbare än jag är. Men nu är det iallafall gjort och det som återstår nu är väntan på att den ska bli bedömd. Förmodligen får jag resultatet redan nästa vecka. Min lärare är otroligt snabb i bedömingarna. Britt-Marie, tack för lånet av organisationsboken du får snart tillbaka den!
I går kväll upptäckte jag något mindre roligt i mitt kök. Skulle dricka lite té och undrade vad det kunde vara som låg under trasmattan vid diskbänken. Jag lyfte på den och det visade sig vara golvet som blivit ojämnt, alltså vatten har trängt in i trät och fått det att svälla. In med näsan under diskbänken så konstaterade jag att det är en koppling till kallvattnet som gått sönder. Hur lätt är det att få tag på en rörmokare kvällen innan nyårsafton???? Jag stängde av vattnet på huvudbrytaren och ställde en fläkt i bänkskåpet. I morse var spånskivan och det andra träet därunder torrt men golvet är fortfarande buckligt.


Förmiddagen idag ägnades fullkomligt åt studier men eftermiddagen åt sociala aktiviteter. Åkte hem till mamma och pappa för att äta middag och rida. Passade även på att utnyttja deras dusch så slipper jag släppa på vattnet här hemma. Efter ridturen serverades ostoch kex innan jag styrde kosan hem igen för att återuppta studerandet.


Nu har jag skrivit så mycket idag, mest i studierna men även lite här så det räcker.


Ha nu alla en riktig god start på 2009!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Gott nytt år på dig!
*kram*
BM

Anonym sa...

Grattis till inlämnandet av uppgiften o deltagande i upptäckten av vattenskada. Det är så drygt!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!