söndag 4 januari 2009

Kallt, kallt, kallt

Igår var familjen till Gräftåvallen och åkte utför. Åtminstone Rasmus och Robin, jag törs inte ställa mig på slalomskidorna riktigt än, men snart. Morgonen och förmiddagen bjöd på strålande härligt vinterväder, mede några minusgrader. Som sällskap hade vi Tobias, kompis till Rasmus och Sofia med sina tre barn. För Sofias barn var det första gången i en slalombacke. Allt gick utan problem.

Barnliften var inte i gång, så de yngre barnen gick uppför backen och åkte nedför, vilket innebar att även jag och Sofia gick upp och ner. Efter nån timme i backen kom dagens höjdpunkt, fika. Vi satt ute även då och det var bara bra. Lite kallt om händerna blir det men det funkar att fika med tumhandskar på!

Efter mer skidåkning såg jag att Robin fått vita fläckar på kinderna så vi packade ihop oss i bilarna och åkte hem. Tror att alla barnen ändå var rätt nöjda fast klockan inte var mer än två. Väl hemma tittade jag på termometern som då visade -15 grader. Senare på kvällen, vid 20-tiden, var det -22. I morse när vi klev upp, rätt så sent, var det -29,7 så den planerade ridturen ställdes in. Istället har jag skottat lite snö, det kom ca 15 cm igår, tittat på skidåkning på tv och tagit det lugnt. Kylan har hållit i sig hela dagen och nyss var det -23, hoppas att det blir lite varmare tills imorgon när vi ska åka till familjen Frisell på Frösön. Dels ska SKU ELiT ha sitt årsmöte och dels ska vi umgås, äta tacos å ha kul. Julklappsbyte står också på programmet. Ska ta och ordna de ikväll.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Och ni är välkommna såklart! Blir nog lite spelkväll också, vi blir 14 pers...
*kram*

Anonym sa...

Nyfiken i en strut..vad betyder SKU ELiT? :-)

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!