lördag 10 januari 2009

USA resa del 9

Torsdag 23/10


Idag är en bra dag att vara en glad skit hela dagen.”

Vaknat upp till en härlig ny dag med strålande sol. Kontinental frukost med toast, kaffe creme cheese, youghurt och färsk frukt. Vid halv niotiden kom vi fram till Comunity Center sär vi ska sy i tre dagar. Bonnie, kursledaren, visade och berättade hur man syr kalejdoskop. Efter genomgången bar det av mot Quilt Corner. Allt vi handlar under dessa dagar får vi 10% rabatt på och det skrivs upp på en lista, betalas på söndag. Farligt, farligt men härligt, härligt!

Istället för att sy kalejdoskop, som faktiskt 17 av 21 i vår svenska delegation gör, syr jag en väggbonad med motiv från julkrubban. Brunch serverades vid 11-tiden, förutom det som fanns till frukosten fanns även havregrynsgröt, muffins, några suspekta korvar och kokta ägg.

I första vändan till tygbutiken handlade jag fyra tyger, lite knappar, sen var jag tillbaka efter brunchen för att det saknades ett tyg med rätt färg till min quilt. Då råkade det även bli lite vadd och fyra handdukar. Sydde gjorde jag en del, så nu är nio block i väntan på att bli klara. En del tankearbete är klart men inte allt.

Middagen: Tacosoppa, nachos, ost, majsmuffins & honugssmör

Efter middagen kollade vi med Roxanne, tygaffärsägarinnan & kursordnaren, hur många kvinnor som lånat ut symaskiner. Det är 14 st, så vi lämnade samma antal böcker till henne så kan hon dela ut dem till dessa kvinnor. Vid 18.30-tiden fick jag skjuts till hotellet, kollade mailen och tog mig upp på rummet. Har ont i ryggen så nu är det dags att ta det lugnt för vi ska sy i två dagar till.

Dollarkursen hos Swedbank: 7,97

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!