lördag 10 januari 2009

USA resa del 10

Fredag 24/10

Vaknade som vanligt vid sjutiden. Charlottes mobil ringde och det var dottern Karin som då åkte från sjukhuset efter ha fått benet gipsat. Hon har gjort sig illa i foten så hon inte kan stödja på den. Men inget brutet enligt röntgen.

Idag lyxade jag till frukosten med en våffla. Sedan softade jag i sängen tillsammans med min bok ett tag innan jag gav mig av ca 9.30 till sylokalen. Brunchen var ganska lik gårdagen fast korven och havregrynsgröten var utbytt mot en brödomelett. Jag nöjde mig med fruktsallad och youghurt.

Sydde klart mina nio block, renskar och sydde ihop dem till ett enda. Var på Quilt Corner och köpte en kant i rött till den, men kommer att sy klart den hemma på min symaskin som jag är van vid. Allas kalejdoskop börjar att ta form och quiltarna blir helt annorlunda när kuberna, som ser ut att var tredimensionella, kommer på plats. I förmiddags när vi kom låg det en överraskning vid varje symaskin; material för att sy en liten påse/väska med dragkedja och en bordstablett. Det blir mina projekt imorgon.

Middagen serverades ca 18 idag och menyn var kalkon med ost, vildris, brocolli, vattenkastanjer, till det serverades en sallad med babyspenat, tranbär, äpplen och bröd. Hjortronsylten som Annika Högbom tagit med från Sverige var även den framställd. Hon förklarade för de duktiga tanterna i köket att den gör sig bäst till våfflor, gröt och pannkaka.

Efter maten skjutsade Charlotte tillbaka mig till hotellet. Dels ville jag åka dit för min rygg är trött och ond, dels för att jag behöver vara lite för mig själv. Har spenderat ca 90 dollar i Quilt Corner så då har jag gett mig själv köpstopp där nu. Ska komma ihåg att ta reda på Karl Jonas adress i morgon så det kortet jag skrivit kan postas.


Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!