lördag 10 januari 2009

USA resa del 11

Lördag 25/10

Dollarkursen; 8,035

Våffla, youghurt, kaffe och toast till frukost. Jag stannade på hotellet till 9.30 och sen åkte en del av gruppen på lite sightseeing. Vi åkte mot Kanada, bara 10 miles dit ungefär 15 svenska mil, men inte hela vägen. Hittade en liten butik, Fish out of water. Där köpte jag födelsedagspresent och julklapp till Mattias. Fick en flygande, lortig vrålapa av butiksägarinnan. Kul grej! När vi kom tillbaka till Comunity centret var brunchen fortfarande framme. Muffin och fruktsallad slank ner. Har bestämt mig för att jag sytt klart för den här gången, så mina sysaker plockade jag ner i väskan.

Efter ett par koppar kaffe och några varv i runt i lokalen, måste se allt fint alla gör, bestämde jag mig för att göra mig skuldfri på Quilt Corner. Har handlat för $ 82,35 , kunde ha blivit mycket mer. Alldeles för många fina tyger och tillbehör.

Under eftermiddagen låg jag och läste en del. Kl 16 var magen hungrig och då körde, Charlotte, Carina, Helena och jag, iväg. Annica T var även hon hungrig men hon hade inte tid att följa med. I samband med maten skrev vi ett förslag på det som gruppen kan göra de sista dagarna.

Vid sextiden åkte jag tillbaka till hotellet för att bara ta det lugnt, packa väska, duscha och läsa lite. Hoppas att somna tidigare idag än igår. Tror att ryggen är i behov av planläge inför resorna, både i bil och med flyg.

Tänk att tiden gått så fort. Nu är det bara tre nätter kvar innan det är dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!