fredag 2 januari 2009

Filmtajm

Så många bra filmer det finns. Jag har under den senaste veckan sett fyra/fem filmer. Det är nästan rekord för min del. Alla hamnar i samma kategori, äventyr. Båda filmerna om Arn och trilogin Sagan om ringen. Alla filmerna på tv. Den första filmen om Arn råkade jag ramla in i precis innan den började och blev fast, den andra hyrde jag igår. Jag har digitaltv från Telia i och med det även videobutik i tvn. Har haft det i över ett år men aldrig tidigare utnyttjat möjligheten. Fantastiskt enkelt, tillgång till filmen i 20 timmar så om det inte räcker med att se den en gång kan man titta igen, å igen å igen. Tv4 har visat Sagan om ringen. De filmerna såg jag på bio men kan absolut ses flera gånger till.

En annan bra film är Mamma mia. Innehåller massor av bra Abba musik, kan inte låta bli att sjunga med när jag ser den filmen. Även filmerna om Astrid Lindgrens figurer hör till mina favoriter. Robins favoritfilm har under en lång till varit Narnia-Häxan och Lejnonet. Nu när Prins Caspian är tillgänglig på dvd kommer vi nog att se den under de närmaste dagarna eller så hyr vi den av Telia.

Gräftåvallen kommer i morgon att få celebret besök av oss. Robin och Rasmus kom hem i dag vi sex-tiden och visade att de hade längtat efter mig på olika vis. Robin satte sig vid datorn och Rasmus visade upp sitt allra bästa humör. Skrek och gormade. Han säger att han minsann inte ska följa med och åka i någon skitbacke, men men får se i morgon. Eller sa han skidbacke?

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Hoppas ni får en skön dag i Gräftån...vi styr kosan mot Åre om Petter inte är så ruskigt snorig...

Hoppas grabbarna kommer med dig på måndag, du får hälsa att storebror är hemma!

Anonym sa...

Det är helkul att se film ibland, vi såg de tre Transporter-filmerna i helgen som var, sanslös matineaction :o)

Det är helkul att glida utför en pist i vintersolen också!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!