onsdag 7 januari 2009

Lugnet innan stormen eller köksrenoveringen

Har kommit fram till att de flesta människor mår bra av fasta rutiner. Tur att skolan har börjat idag igen efter jullovet så att mina barn har något att göra på dagarna förutom att tjata på mig om att få sitta vid datorn och spela! Men det var inte så enkelt att få upp dem ur sina sängar i morse. Vanligtvis är det jag som är sist upp på mornarna men idag var det annorlunda. Rasmus fick jag säga till flera gånger innan han kom krypandes ur sängen och Robin kom upp ur sängen på andra försöket. Vet inte senast när jag väckte honom för att komma iväg till skolan.

Idag har det varit ordentligt med minusgrader, fast ändå varmare än -20 så det är riktigt bra vinterväder. Hoppas att det håller i sig och att tön väntar tills senare delen av mars.

Har även lyckats etablera kontakt med både försäkringsbolaget och en entreprenör för vattenskadan. I morgon kommer en kille från entreprenören och en snickare som ska börja åtgärda skadan, det vill säga, flytta ut köksskåpen, ta undan kyl, frys & spis och riva upp golvet. Den kontakt på försäkringsbolaget jag blev hänvisad i fredags är en klasskamrat till mig från det året jag gick på Wargentinskolan och läste ekonomi. Han var en riktig filur på den tiden med en massa snälla hyss för sig (åtminstone halvsnälla). En gång låste han fast mig i skåpet så jag kom försent till lektionen. Lite pinsamt var det att berätta vad anledningen till den sena ankomsten berodde på, men kanske mest pinsamt ändå för honom som gjort det.

Fick sova ensam i sängen natten som var, men Robin återställer ordningen i natt och sover hos mamma.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Robin med "glöggen" -- en cool kille!

Ja lycka till med renoveringen! Hoppas det går snabbt!

Anonym sa...

Önskar att reparationen går som en dans!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!