torsdag 15 januari 2009

Tänk om det kunde bestämma sig!

Vädret alltså. Ena dagen är det flera plusgrader och snön smälter och bildar isgator som är rent livsfarliga att gå på. Nästa dag skitkallt och termometern visar -23 som idag. Tur är det att igår snöade det lite som har frusit fast i isen och halkrisken minskade med en hel del procent.

Som väderprognosen ser ut dagarna framöver kommer det att fortsätta att hålla sig på minussidan, men redan i morgonkväll är temperaturen humana -5 grader. Hoppas meterologerna har fel och att nederbörd i form av snö berikar oss igen.

I köket ser det fortfarande ut som en krigszon. Som tröst i bedrövelsen är det redan torrt och någon torkapparat behövs inte. I går var det hit en man som kontrollmätte fuktigheten och nu är det ingen fukt kvar. Snickaren kommer eventuellt i morgon och börjar med att bygga igen hålen. Jag har bestämt vilket golv jag vill ha i köket, det blir grått. När det blir dags för mattval i tvättstugan kommer mattläggaren att ha med sig mattprover så jag kan välja. Har tänkt mig att det ska vara en riktigt klatchig färg så att man blir glad av att gå in dit och utföra sysslor som annars kan vara mindre roliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vädret är som kvantfysiken som är som livet..helt oberäkneligt!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!