fredag 30 januari 2009

Dans ikväll

Och då menar jag inte Letś dance på tv utan irl. Shake och Expanders spelar på Furuparken och jag har bestämt mig för att åka dit. Utan syster Kajsa Stina, kompis Elisabeth hade jag nog troligtvis bangat och legat hemma i sängen och tittat på tv och kännt suget. Men jag har lite svårt att motstå fretelser och föll till föga. Mamma kommer hit och är barnvakt, får dåligt samvete ibland för att jag har barnvakt för ofta men samtidigt vet jag att jag blir en bättre mamma om jag har haft kul själv.

Igår kväll jobbade jag och då fanns barnens favoritfaster till hands och var här hemma med dem. Undar hur pigg jag är i morgon efter två kvällar i ad med aktiviteter? Återstår att se.

Vädret idag är återigen en riktig vacker målning. Rimfrost på träden, -12 grader, solen som stretar upp över horisontens kant och fägar himlen i tusen nyanser. Vackert, vackert, vackert!

Har fortfarande inte hört något ifrån någon mattläggare som ska komma hit och visa prover så jag kan välja matta till tvättstugan. Ringde samordnaren förra onsdagen och påpekade felen i köket och han sa att arbetsorder var lämnad och att det var konstigt att de inte hade kontaktat mig. Nu har det gått 10 dagar till och fortfarande råder tystnad på den linjen. Undra hur länge jag ska vänta innan jag ringer igen och hör när det ska hända någon med tvättstugan?

1 kommentar:

Anonym sa...

Så drygt att vänta för länge på service, o speciellt om servicen inte ens hör av sig o berättar att något blivit försenat. Vi har en trapphiss som krånglat sen före jul o man har sagt att en ny kommer..nästa vecka...o så är det tvärtyst tills vi ringer o frågar, jodå nästa vecka så....Vi får inte tappa sugen utan tjata på!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!