måndag 5 januari 2009

Att årsmöten kan vara så trevliga










Petter, Adam, Robin (bakom stolen), Rasmus & Britt-Marie



I kväll har mina barn och jag varit på årsmöte för Svenska kyrkans unga En Lokalavdelning i Tiden. Som traditionen bjuder har vi i samband med det även knytis middag, i år tacos. Totalt var vi elva personer i ålder 8-40+.









Sofia & Micke Robin & Rasmus
Lyckades att få med Rasmus på bild, han var upptagen med att prata med Adam så han glömde bort kameran. Vill tala om att det ÄR SÅ trevligt att träffa de här människorna och vi undrar allihop varför vi inte gör det oftare! Efter maten genomförde vi årsmötet och fattade naturligtvis bara bra beslut som kommer att gynna alla medlemmar i lokalavdelningen.

Eftersom Timrå och Modo skulle mötas i en rafflande hockeymatch där vi håller på det laget som inte husfolket gör. Det hela avlöpte ganska lugnt förutom att vi var överens om att domaren inte gjorde sitt bästa och tog riktiga beslut. Kan också tala om att Timrå vann.


Jennie, Daniel & Elisabeth


Under matchen dracks det kaffe och vi fick även äppelkaka som jag åt trots att jag var mer än mätt sedan maten. Men det finns alltid plats för godsaker i in mage. Elisabeth skulle iväg på dans, till Zlips, så en annan av våra traditioner fick skyndas på lite. Självklart tänker jag på julklappsbytandet. Det kan inte förklaras utan måste upplevas.

Så ni som vill veta hur, välkomna som medlemmar i SKU ELiT!

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Aspelut trevligt var det!
Ska gå i säng nu, för imorgon bitti, dvs. om 4,5 timme, så måste vi upp och åka till Åre!
Tack för ikväll!
*kram*

Britt-Marie sa...

Jo och Timrå vann alltså helt rätt över Modo, mycket trivsamt resultat! Och rättvist!
Jo, det blev bara 4 timmars sömn tyvärr, men ikväll ska vi försöka ta igen några till...
Hade du med en minitårtbox hit eller är det min?
Och YES -- alla är varmt välkomna med!

Sköt om dig nu!
*kram*
BM

Sofia sa...

Det var grymt roligt under kvällen, jag längtar redan tills nästa år! Och jag fortsätter fundera över om jag borde byta till Arnäs eller stanna kvar i vår lokalavdelning... Jag får se. Innan januari slut ska jag ha bestämt mig...

Tack för i måndags som redan känns som att det var drygt 2 veckor sedan...Tiden flyger iväg nu när jag jobbar igen...

Kram!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!