måndag 12 januari 2009

Mitt kök

ser ut som en mindre krigszon men jag försöker nu att leva efter mottot som Britt-Marie hade med i sin blogg härom dagen: det man inte kan påverka och göra något åt, är ingen idé att bekymra sig eller gräma sig över!

En del saker accepterar jag rakt av att det inte fungerar som det brukar och att det ÄR stökigt i mitt normalt ganska välordnade hem. Fast jag blir sur när jag upptäcker att hantverkaren har oaktsamt tagit isär skåpstommarna så bitar ur kanten har lossnat och när skåpluckorna, som jag jobbade med i en vecka med slipning och målning mm, har fått repor.

Hur förhåller jag mig till det, ska jag tiga och låta det passera eftersom det ändå görs mycket som förbättrar standarden i köket eller ska jag begära att få nya skåpstommar och att de får måla om mina luckor? Det är två av varje som är skadade, kanske är jag småaktig men att acceptera skadorna känns heller inte riktigt kul.

Nåja idag har mattan i tvättstugan försvunnit, turligt nog var det minmalt blött där så det är bara en bit ca 30x50 cm i golvet och 20x150 cm av väggen som är borttaget. Under veckan kommer en annan firma hit med en apparat som ska ta ur fukten ur träet och grunden.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Du ska självklart begära reparation eller ersättning, det ska inte vara så, utan de får återställa det som de förstör!

Japp, mitt motto funkar tokbra, det lugnar ner en väsentligt!
*kram*

Anonym sa...

Jag instämmer!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!