lördag 24 januari 2009

Att läsa eller inte läsa

Just nu läser jag bara kriminalböcker, gärna pocket eftersom det då när man somnar inte gör så ont att få dem i ansiktet. Författaren som står för underhållningen är Anna Jansson med sin kriminalkomissarie Maria Wern. Är inne på tredje boken på en och en halv vecka, kan inte sluta läsa. Har även under denna vecka läst Roslund och Hellströms Box 21 som handlar om trafficking. Bra bok men lite väl grym ibland. Annars försöker jag lära mig spanska för att kunna bistå Rasmus med läxorna.

Annan läsning om intresserar under tiden fram till 15 mars och 15 april är kurskatalogerna från universiteten. Idag tjuvläste jag Kajsa Stinas efter ridturen. Hittade en sommarkurs som jag ska söka:
Ungdomssociologi "Kursen introducerar olika perspektiv inom ungdomsforskningen, med särskild betoning på sociologisk teori. Fokus ligger på ungdomars identitetsskapande och livssituation i dagens heterogena samhälle där bl.a. etnicitet, klass, genus och boendemiljö lyfts fram. Kursen ger dig även insikter i ditt eget identitetsskapande under ungdomen i relation till den sociala och fysiska miljön." Till hösten söker jag förmodligen Läs-, skriv- och matematikinlärning och Genusvetenskap. De här tre kurserna läser man mot Mittuniversitetet så jag ska kolla av vad Umeå har att erbjuda också.

Ridturen idag var den längsta hittills efter olyckan och det var inte nog. Har kunnat vara ute en stund till på hästryggen. Det känns att benpressträningen hos sjukgymnasten, började för tre veckor sen med den, har gett resultat för nu kan jag rida utan att få huskut skakiga ben efteråt. Skakningarna har berott på att musklerna är borta. Äter nu GI-mat för att snart komma i mina favvojeans och yttligare några par byxor som har krympt av konstig luft i garderoben. Eller kan det vara mycket sött och onyttigt som gett sig till känna. Kollar inte på vågen utan det är byxorna som är måttstock. När jag kommer i dem igen får jag äta lite bullar och sånt. Men bara liiiiiiiite.

Måste erkänna att jag har haft fel! Var ju säker på Carl Jan skulle få lämna Letś dance men nu efter tre program så dansar han vidare, förmodligen röstar alla smågamla tanter i Sverige på honom för att han är såååååå charmig och har sån fin stil. Nästa vecka tror jag ialla fall att det blir antingen han, Kitty eller George som lämnar tävlingen.

Bra mat på Innefickan i går kväll med mina arbetskamrater. Tack för trevligt sällskap!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag säger detsamma,alltså om sällskap o mat på Innefickan....Lets Dance lämnar jag till andra :-)

Har börjat läsa en rätt läbbig och bra historia vid namn Offerlek. Lånad av AÅ...

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!