måndag 14 november 2011

Vilket skitsnack!

På tuben till hårborttagningscremen står det: Området hålls hårlöst i flera dagar
Utväxten blir mjuk, inte stubbig som vid rakning

Ja, kanske inte ordagrant så men det är det som iallafall avses. Men jag hävdar att det är på ett annat sätt. För det första så går det bara timmar innan jag känner hur håren börjar krypa fram och för det andra är det en vass stubb. Tillverkaren menar att cremen har dessa fördelar gentemot rakning. Jag är som sagt av en annan åsikt. Ska kanske tillägga att det är mina ludna ben som jag använder som försöksområde.

Men egentligen är det dumt! Om jag låtit bli att börja raka/cremebehandla benen när jag var i tonåren så hade jag nog sluppit nu med. För de fjun som behåringen då bestod av hade antagligen inte utvecklats till den ogenomträngliga djungel det nu blir när jag underlåter benen denna behandling. Och nu så här vintertid, ja åtminstone allt annat än kortärmbyxväder, för vems skull? Ingen annans än min egen. Det är bara jag och eventuellt mina barn som ser mina skånkar.

Det enda som håller benen hårfria, åtminstone ett litet längre tag, är att vaxa dem. Jag må vara märklig för de flesta jag pratat med tycker att det gör alldeles för ont att vaxa eller använda epilator, men smärtan bekommer mig inte. Har provat både den enklare varianten med färdiga strips som är kalla och den mycket smetigare med varmt vax som stryks på benen och tygremsor som trycks på och sedan snabbt avlägsnas i motsatt hårväxande riktning, d.v.s. nerifrån och upp. Håret rycks upp med rötterna och benen blir lena och mjuka.

Vad säger ni andra som håller på med otyget, vilken metod är den bästa?

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!