fredag 25 november 2011

Tjuvstart

Semester idag och en del saker som jag vill få undan. Dit hör adventspynta huset. Min favoritsyssla, men det är inget överdåd av saker. Stjärnor eller ljusstakar i alla fönstren som gardinerna är bytta i. Det räcker alldeles tillräckligt. Till första advent brukar jag även komma ihåg att städa bakom kyl- och frysskåpet och byta batterierna i brandvarnarna, det är bra att det blir gjort och att jag har min rutin kring det.


En snabbt improviserad tur till Dollarstore med vännen och barnen hanns med. Inköpen blev mest bara det som var uppskrivet på listan, hushållspapper, toapapper och päronlampor. Det sista till några av stjärnorna. När jag kom hem igen blev det gott kaffe och en smörgås innan provtändningen av alla belysningarna skedde. Nu lyser de så fint att jag inte vill släcka dem, trots att de brukar tändas först kl.18:00 på lördagkvällen. Undra om många misstycker att det adventslyser i mitt hus redan ikväll? För nu: Tänt var det här!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!