torsdag 3 november 2011

Gott men ont

Ibland tror jag att min laktosintolerans är bara en inbillning och idag var det en sån dag. Den kollegan som hade tordagsfikat idag bjöd på tårta. Jag är en gottegris, inte när det gäller godis, men bakverk av olika slag äter jag gärna.

Tårtan var som en prinsesstårta, lila lock och en botten med maränger, färska/frusna hallon och naturligtvis grädde. Jag har ätit tre bitar och får naturligtvis sota för det. Magknip och ett konstant morrande har det varit där inne de senaste timmarna. Antingen är det så att jag är laktosintolerant eller så är jag gravid med ett monster.

Nästa gång det bjuds på läckerheter som tårta måste jag se till att låta bli. Får bli kallad för storbjuden, för det mitt skäl att avstå är inte kaloriintaget, nä ge mig lite så jag lägger på mig lite är nästan för mager nu, utan just det att magen ogillar laktosen....men jag kan alltid baka en egen utan mjölsockret!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!