lördag 12 november 2011

Nya saker?

Fortsätter på spåret att prova nya saker.... Nu handlar det om nöjen. Ska förmodligen följa med några vänner ut på krogen ikväll. Senast jag var på krogen var då inlandsisen fortfarande låg tjock över Jämtland, eller kanske var det när jag gick mitt fjärde år på gymnasiet.

Mina utekvällar innehåller alltid socialdans, men visst kan jag prova det här också. Men jag lär väl stå som ett fån i ett hörn och har svårt att följa med i de sociala koderna som förekommer. Kan vara en bra lärdom för mig, krogmänniskor är nog precis som dansare, ett släkte för sig som det kan vara lite trubbel att komma på vad tjusningen är. Här har jag samma förutfattade meningar som odansare har om dansen: Ett ställe man går på för att hitta nån att gå hem med! Så det blir intressant ur det perspektiv att vigda mina vyer. Den andra orsaken är att kunna få i sig en del alkohol. Mina syften är varken det ena eller det andra.

Har dessutom provat att slå på en skvätt vitt vin på kycklingen som jag stekt till middag ikväll och det blev riktigt gott. Mindre bra var att pepparmängden var en aning för mycket, inte oätligt men lite starkt. Förrätten bestod av chips och dipp, till både förrätten och maten intogs Trocadero. Funderar på att vid nästa besök inne i staden Östersund gå in på Apoteket Röda Näsan och inventera deras sortiment av alkoholfria drycker. Även här utöka mina kunskaper, och för att vid festliga tillfällen dricka något annat än vatten, med elller utan bubblor, och läskeblask.

Jaha, nu sitter jag här med beslutsångest om jag ska vidga nöjesarenan eller stanna hemma!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!