tisdag 8 november 2011

Något att fira??!!

Vi är snart i mitten av november och temperaturen vägrar sjunka under nollan. Jag vill ha minusgrader så marken fryser och gruset ligger still. Och sen ska det snöa! Förra året den här dagen visade termometern på -9 och idag samma siffra fast på andra sidan nollpunkten.  I år har det på sin höjd varit 3-4 nätter med frost hos mig. Så kom igen nu vintern! Mörk höst är inget att ha.

På jobbet har vi börjat leta luciasånger och min längtan efter adventstiden blev stor. För att dämpa det, till viss del, brinner det ca 15 ljus här hemma nu. Lite glöggthe och saffransskorpor får mig att nästan tro att det är advent redan, men den som väntar på något gott väntar...alltid för länge.

Idag och igår har himlen brunnit eller snarare exploderat i vackra färger. Jag fotade lite igår efter jobbet, medger att det gick fortare än den tillåtna hastigheten på väg till Grönviken för att den fina himlen inte skulle försvinna. Resultatet finns på min fb-sida. Idag har flera av mina fb-vänner och deras vänner  publicerat liknande bilder. Lika otroligt vackra allihop.

Mina trubbel med att sova håller till viss del i sig. En del nätter sover jag riktigt bra och många timmar, andra sover jag nästan ingenting, ca 1-2 timmar och det är alldeles för lite. Vad det beror på är inte hundra procent klarlagt men har lyckats bena ut en del faktorer som påverkar. Nu är det fullmåne om ett par dygn och då vet jag att med största säkerhet blir det väldigt mycket mindre sömn. Får ta igen en del i helgen. Barnen är hos sin pappa då och jag rår min egen tid. Kommer förmodligen att klättra på väggarna av tristess...

Jahaja, vad är det så som kan firas? Massor av saker, kom med förslag! Jag vet vilken som jag avser...den som gissar rätt vinner ett pris...

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!