måndag 28 november 2011

Nöjesläsning

I höst har det blivit alldeles för lite rolig läsning, eller jag har mest läst studielitteratur och inte hunnit med, rättare sagt bortprioriterat skönlitteratur, magasin och annat. Nu har jag kommit igenom all studielitteratur och unnar mig läsning bara för att det roar mig. Förflyttas i tid och rum, läsa en spännande historia och försöka lita ut vem som är mördaren. Eller varför inte romantiskt trams där de alltid får varandra på slutet. Även det som är verklighetsbaserat läser jag och inser att mitt liv är bra.

Nu har jag, med hjälp, hittat en blogg som roar mig ordentligt. Jag säger, Fredrik Backman! Många inlägg som får mig att skratta högt för mig själv när jag läser dem. Ett av hans inlägg handlar om en vän som gång på gång "sabbar" elektroniken för honom. Säkert oerhört frustrerande att råka utför men lika roande att läsa om. Fredrik är duktig på att använda orden och bjuder friskt på sig själv.

Så om fler av er roas av samma sak som jag så är det ett tips att läsa hans blogg:
Fredrik!


Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!