fredag 11 november 2011

Ge upp!!!

Jo, nu är det dags att ge upp. En del saker är för ens eget bästa även om man inte förstår det själv. Just nu är det så för min del. Jag är inte säker på att jag egentligen är beredd men de runt omkring mig påstår att det faktiskt är det bästa jag kan göra nu. De lovar dessutom att jag inte kommer att ångra mig en sekund. Men jag är fortfarande tveksam.



Att bara lämna det som funnits i mitt liv under en väldigt lång tid är banne mig inte alls enkelt. Det kommer att bli en tid att vänja sig, tänka och agera på det nya sättet, men visst tror jag att det kommer att gå, men hade önskat att jag fått ta små steg i taget. Nu är det så definitivt, bara att bryta med det gamla.

Ja, 25 år är inget att leka med!

Nu går jag från papperskalender till att använda smartphonens kalenderfunktion!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte är det lätt att gå vidare, man vill nog dubbla ett tag, för "säkerhets skull" ;-)
Jag önskar dig Lyska till!

Britt-Marie sa...

Lycka till! Jag vägrar gå över, kör vidare på papperskalendern, det är så svårt med alla notisar på mobilen, blir svårt att hantera...
Så jag ger sällan upp! Och definitivt inte min papperskalender... Har haft sån i 35 år nu, har gjort försök till elektroniskt, men det går inte...
Så ge mig hållbara tips Helene!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!