fredag 4 november 2011

Jag har stulit!

Stöld är pedagogikens moder fick jag lära mig under förra helgens föreläsning på Mittuniversitetet så då är det väl helt okej att göra det, eller? Min stöld handlar om FB-statusar som jag samlat på mig under ett helt års tid. Så här kommer de utan angivna författare. Om någon som läser det här känner sig vara förälder till ett uttalande så kommentera gärna det i fältet för kommentarer.



Best friends: They know how crazy you are and still chose to be seen with you in public!


Ärlighet är en dyr present, förvänta dig den inte av billiga människor.
Apologizing:
does not always mean  your are wrong and the other person is right.
It just means you value your relationship more than your ego.



Promises mean everything. But when they are broken, sorry means nothing!


You never how strong you are, until being strong is the only choise you have!


We´ll be friends ´til we´re old and senile...Than we´ll be new friends!



When you forgive, you in no way change the past- but you sure do change the future



Pratar du bakom MIN rygg- betyder det att jag är längre fram än du.
Kommenterar du MITT liv -betyder det att mitt liv är mer spännande än ditt.
Har du tid att leta efter MINA misstag-betyder det att du är avundsjuk.
Fortsätt du med detta-så lever JAG livet under tiden!


Det finns inget värre att älska någon som fortsätter att svika dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är inte mamma till någon men jag lånar gärna en. Ha en bra helg Helene =)
/Cecilia Nilsson

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!