onsdag 23 november 2011

Tid går.....snabbt

Idag fyller Rasmus 15 år och jag har svårt att förstå det. Visst är det ett tag sedan jag vakande kl.04:00 på morgonen och trodde att jag hade kissat på mig, men det var vattnet som hade gått. Drygt tolv timmar senare så föddes det en liten kille, 51 cm lång och 3435 gram lätt, kl.16:42. Efter förlossningen svimmade jag i duschen. Den dagen vi gick hem från BB var det -25 grader kallt, 50 graders skillnad på några minuter. Marken var täckt av snö, kan nog ha varit 20 cm. Ja, minnena från den tiden är ganska tydliga och det är lite kul att komma ihåg detaljerna.

Nu står Rasmus på tröskeln till vuxen livet. Från och med idag är han ansvarig för sina handlingar, till viss del, i och med straffmyndigheten. Det är snart dags för att välja linje inför gymnasiet, eller program som det heter nu. Helst vill han nog inte gå i skola alls, men den attityden har många niondeklassare. Det är hans val, men som förälder så försöker jag att hjälpa till och vidga vyerna och komma med åsikter, som Rasmus deklarerar att han högaktningsfullt skiter i. Fast han uttrycker det annorlunda.

I vilket fall så älskar jag honom!




1 kommentar:

Britt-Marie sa...

En fantastisk kille -- stora hurrarop för Rasmus från oss!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!