onsdag 16 november 2011

Bluff och båg eller fullständig sanning?

Lejonet
Din vän är alltför upptagen för att kunna intressera sig för dig idag. Visa din vän att du har förståelse för det och gör vad du kan för att underlätta för honom/henne. Du blir väl kompenserad en annan dag.

Okej, hur mycket tillit sätter vi till horoskopen som står i dagstidningarna och även på olika sidor på nätet. Jag tycker att det alltid går att applicera orden på mitt eget liv på ett eller annat sätt. Det är helt beroende på vad jag tolkar in i dem. Hmmmm....och om jag funderar kring det ovanstående vad passar in från mitt liv på det idag? Så här måste det vara: Mina barn tycker att det är roligare att sitta vid datorerna än att sitta med mig vid köksbordet när jag försöker konstruera en samling frågor till min enkät, till specialpedagogikstudierna. Och jag ser fram emot kompensationen, antar att intresset dyker upp på lördag när det blir dags att välja godis!

I mitt kringsurfande ikväll, efter enkätkonstruktionen, har jag hittat lite olika beskrivningar på hur ett Lejon är. Nedan presenterar jag tre olika och undrar om de verkligen stämmer in på min personlighet.



Det typiska Lejonet är mån om sin framtoning men samtidigt generös. De har även för mycket stolthet vilket lätt kan gå till överdrift och övergå i dryghet. Symbolen för Lejonet är härskaren, kungen. Lejonet har förträffliga ledaregenskaper men njuter även av kärlek och allting som hör till romantik. De är passionerade, demonstrativa och vill inget hellre än att bli bortskämda av dem de älskar.
Styrka: Ledaregenskaper, självförtroende, generositet, kreativitet
Innersta behov: Salighet, att bli beundrad
Svaghet: Arrogans, flärd


Lejonets stjärntecken har som symbol ett kurvigt streck som kan likna antingen lejonets piskande svans eller kurvan som lejonets man utgör.
Precis som lejonet är djurens konung så har du något majestätiskt över dig. Du är stolt och självsäker och för med dig auktoritet. Du är varmhjärtad och generös och vill gärna visa det på ett storslaget sätt. Du är tolerant mot andra och en entusiastisk och bra ledare.
Planet: Solen
Element: Eld
Tillstånd: Fast
Kända Lejon: Madonna, Bill Clinton, Dustin Hoffman, Carl Gustav Jung
Stjärntecken som Lejonet passar ihop med: Väduren, Tvillingarna, Vågen, Skytten


Du ser dig själv som född till ledare. Andra tycker att du är en idiot. De flesta lejon är översittare. Du är fåfäng och tål inte kritik. Ditt högmod är motbjudande. Lejon är tjuvaktiga kräk som tycker bättre om onani än sex.

Ja, bluff eller inte? Jag kan hålla med om att det finns medier som kan se in i framtiden men allt detta som generellt sett ska gälla personer som är födda inom en viss tidsperiod tror jag noll och ingenting på!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!