tisdag 29 november 2011

Nu är det kört?!

Det här är riktigt pinsamt! Ja, jag vet inte om jag egentligen ska berätta om det, men det är knappast bara jag som hamnat i den här sitsen. Ska kanske vara nöjd med att det tagit mig 20 år. Har iallafall försökt att ställa det till rätta så gott jag kan, eller?

Vad är det då som är jobbigt? För första gången i mitt liv har jag fått en påminnelse på en räkning. Alla andra räkningar har jag betalat i tid och så var det nästan den här gången också, för när påminnelsen damp ner i brevlådan hade jag tre dagar tidigare betalat den. Det stod skrivet på den om fakturan var betald inom de senaste dagarna så var det "bara" påminnelseavgiften som skulle betalas. Den avgiften är lika stor som summan på ursprungsfakturan. Men hur kommer det sig att jag slarvat med betalningen? Helt enkelt för att mina allra flesta räkningar ska vara betalda i slutet på månaden och den här var sista betalningsdatum den 10:e.

Ska jag vara rädd nu för att lyxfällan kommer och knackar på min dörr och är det här ett beteende som jag kommer att hålla fast vid? Speciellt troligt är det inte, tycker att det är skitpinsamt att det hänt en gång och slipper gärna upplevelsen en gång till!

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!