tisdag 30 december 2008

Ladda batterierna


Vad många saker jag har som behöver batterier. I de flesta apparaterna är det återuppladdningsbara, som tex i digitalkameran och min Eee PC. (Den köpte jag för försäkringspengarna jag fick vid olyckan försäkringen som ingår kommunals fackavgift!) I andra grejer, som fjärrkontroller och bankdosan är det engångsbatterier. Jag försöker att ha lager av de sorters batterier som används mest. Men har man barn så får batterierna ben och rätt vad det är finns det inga. Eller som idag, köpte nytt batteri till bankdosan, byter och ska använda den men i fönstret är det bara en massa konstiga tecken. Enligt supporten på telefonbanken har dosan varit utan ström för länge och tappat minnet. Tur att alla räkningar är betalda för den här gången. Ny dosa får jag hämta på bankkontoret.

Mina inneboende batterier har ganska hög laddningsnivå just nu. Var med Rasmus, och hans pappa, på BUP idag och det är skillnad på hans beteende nu, det sa även läkaren och psykologen som vi träffade där. Men nu när saker börjar fungera med och kring Rasmus tycker hans pappa att möten och besök på HAB och BUP är onödiga för det blir bara jobbig tid för Rasmus och att man ska låta det vara när det fungerar. Jag tycker att man ska fortsätta ha kontakterna för att få kontinutet i det man gör och även en röd tråd i behandlingen. Dessutom behöver både Rasmus och jag bekräftelse på att det går framåt åt rätt håll och att vi gör ett bra jobb.

Idag skulle jag ha fortsatt med mina studier men har varit på stan, dels på BUP men även uträttat andra ärenden så studierna tar jag tag i morgon förmiddag. Är inte orolig än att tiden ska springa ifrån mig.

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Batterier är ett aber -- men här till TV-spelsdosor och guitarhero-gitarrer så önskade sig Adam uppladdningsbara batterier i julklapp framförallt ur en miljöaspekt och det fick han...
Så här har vi eliminerat batteriinköpen redan...

Anonym sa...

Eee pc - är det en sån liten bärbar med liten 9" skärm? Har funderat på en sån, men alltid tänkt att det blir så svårt att läsa/skriva dokument! Vad tycker du?

Helene sa...

Japp, en liten 8,9 tums skärm har den rackaren. För mig är det inga problem att skriva på det minimala tangentbordet å andra sidan har jag inte så stora fingrar heller. Skriver och läser oftast bloggar på den. Så det går, om det var mitt behov som styrde datorprestandan här hemma skulle den räcka till.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!