onsdag 10 december 2008

Den oändliga historien



Kalenderlucka 8: Bodybutter Cranberry
Kalenderlucka 9: Fotbalsam Pepparmint
Kalenderlucka 10: Fotscrub Peppermint och fotfil




Tvätten är den oändliga historien. Vi är tre personer i hushållet. I genomsnitt tvättar jag en maskin per dag. Min tvättmaskin rymmer 6 kg tvätt. När barnen var yngre byttes deras kläder minst en gång per dag men nu har de samma kläder flera dagar, förutom underkläder som dagligen byts. Och de är inte så skrymmande. Hur kommer det då sig att tvättmaskinen sällan har semester?

Ibland händer det att jag faktiskt ser botten på tvättunnan. Men då är torkmöjligheterna fulla istället, torkställningen på golvet och duschstången som jag hänger galgar på. När kläderna väl har torkat och blivit vikta kommer den tråkigaste delen av hanteringen; att lägga det på plats i garderoberna. Kan egentligen inte förstå varför just den delen är så tråkig, det tar ca 3-4 minuter att få allas kläder in i garderoberna. Nåväl efter att proceduren är genomförd är botten av tvättunnans botten inte synlig.

Från det ena till andra. Idag har vi julvandrat på jobbet. Vi har alltså spelat upp julevangeliet utomhus. Levande får och kor är en del av aktörerna. Se klipp på Öp's hemsida, öp tv var nämligen där och gjorde ett repotage. www.op.se

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!