måndag 29 december 2008

Egen tid

gör att jag hinner faktiskt med mindre än vanligt. Nu när Rasmus och Robin är hos sin pappa gör jag verkligen mindre saker. Har inte ens hunnit att skriva något här de två senaste dagarna. Vad gör jag då?


I lördags satt jag med näsan i boken om organisationer fram till klockan var fem på eftermiddagen, men likaväl var det drygt 90 sidor som väntade på att jag skulle läsa dem. Efter ett långt skönt bad i karet, somnade som vanligt en stund innan vattnet blev för kallt, åkte jag till Östersund och dansade till Jannez. Dansade och dansade hmm. Jag har aldrig varit med om att det varit kö för att komma in på en dans 10 minuter innan den börjar och då har jag gått på många och är oftat där så att det är jag som sopar av trappan och låser upp :-) Men i lördags var det drygt 30 meter kö när jag kom dit. Vid tiotiden brukar det smälla till och bli knökfullt, inte den här kvällen kl. 21.30 hade dansen transformerats till en kollektiv rörelse till musik. Trots det fanns det flera tappra som gjorde försök till att utöva andra danser än foxtrot,t.ex. lindy hop och bugg. Lyckades att dansa med de personer som jag helst ville dansa med på ett tiotal danser, vilket var alldeles lagom för ryggen. Efter dansen skjutsade jag hem Martina, som tonåring som hon är höll ut tills de nästan kastade ut oss från Folkets Hus.


Väl hemkommen fikade jag lite och då fick jag syn på en gammal tant, bor ju granne med ett ålderdomshem så det är inget ovanligt, som var ute i tunna kläder och studerade en lyktstolpe. Det ovanliga i den här situationen var att klockan vid det här laget var 01.45. Jag fikade i lugn och ro och löste lite korsord samtidigt som tanten ute bekymrade mig. Nästa gång jag tittade ut var hon på väg mot en dörr på gaveln så då blev jag lugnare, temperaturen ute var ca-10. Men dörren hade slagit igen och var låst så tanten kom inte in. Hon pinnade stelbent iväg till nästa dörr som är ca 50 m längre bort på husets långsida, men även den dörren var låst. Då vaknade omsorgen i mig och jag letade reda på telefonnumret till hemmet. Lite märkligt är det att ringa den här tiden på dygnet. Personalen svarade och jag berättade att det var en tant som var ute och inte tog sig in, döm om min förvåning när hon svarar: "Ja, vi vet!" Tanten hade varit ute i drygt 20 minuter utan att de hade tittat till henne och hon var verkligen tunnt klädd, vem är det som har ansvaret en sådan gång???????


Igår hade jag ordentlig sovmorgon och sedan åkte jag hem till pappa och mamma för en härlig ridtur. Kom upp alldeles själv på hästryggen, på tredje försöket, märker att det går framåt med träningen, styrkan, smidigheten och orken. Kallt ute ca -15 grader och idag är det ännu kallare så mina skidplaner fick vila. Är det nästan 20 minusgrader är det ohälsosamt att ge sig iväg och åka skidor. Har istället varit och hälsat på Sofia och pratat en del smörja. Sen har en läslogg blivit skriven och inskickad. Jobbar hårt på den examinerande uppgiften och har knåpat ihop två av fem delar, har även inledning och avslutning kvar. Men klart kommer det att vara senast 081231 23,59!


Min egna tid går just nu mycket åt till att studera klart och även att rehabilitera ryggen, bra prioriteringar tycker jag själv!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Bra jobbat! Skulle plugga idag, men jag fick inte heller nåt gjort...*suck*...
Får bli imorgon kanske, eller en annan dag...
*kram*

Anonym sa...

Ibland är det bra med en deadline hängande som en yxa över en....Jag tror att du skickar in den 081231 20:48 :o)

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!