onsdag 17 december 2008

Julbord

På jobbet idag har vi haft terminsavslutning eller lilljul som det kallas. Vi började dagen med att fira Mariamässa i kyrkan tillsammans hela arbetslaget, ca 40 st. Sen blev det glögg, kaffe, pepparkaka och lussebulle i församlingshemmet. Vid halv elvatiden tog vi abbonnerad buss till Persåsen för att lyssna på Leif Wikners berättelse om Snilleriket och även äta julmat.

Några av oss, tre stycken, var lite extra busiga och smet diskret undan berättelsen om Snilleriket och satt bara och hade det riktigt trevligt och småpratade en timme. Julbordets innehåll var allt du kan tänka dig i julmatsväg. Flera olika sorters sill, bland annat hallonsill (provade inte, är lite feg när det gäller annorlunda mat), lax i flera former, skinka, rökt kött, korvar, omelett, janssons, revbensspjäll, köttbullar, prinskorv mm mm. Minns inte allt. Åt så jag blev lagom mätt, har bara ätit lite hårdbröd efter det och nåt mer blire int idag int.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten och träna igen. Känner att det går framåt med orken och rörelseförmågan. Högra benet vill dock inte riktigt hänga med och släpar lite när jag blir trött. Igår åkte jag skidor en halvtimme på skoterleden och jag medger motvilligt att det är rätt skönt med längdskidåkning. Dessutom är det skonsamt mot ryggen och resten av kroppen. Ska åka mer helgen och lura med mig både Martina och Robin ut i skogen, men det vet de inte om ...än!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte ens ätit hårdbröd efter julbordet, bara druckit julmust o rapat därefter:-)

Anonym sa...

Förresten, ett julklappsrim till luvan du ska ge bort:

"Vill du vara en riktigt o-ball en,
dra den här över skallen,
vill du sen bli en riktigt trist en,
så kan du bli en terrorist sen."

Jag vet, inget vänligt rim men ändå :-D

Helene sa...

Tack för titten Kapten!

Anonym sa...

Ett rent nöje, Helene!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!