fredag 12 december 2008

Jag har gjort det igen!

Radån och jag på väg till stallet från skogsturen.
Äntligen var det dags att sitta upp på hästryggen. Förutsättningarna kunde knappast vara bättre. Några minusgrader, lätt snöfall, en häst som kom fram till mig i hagen och ville ha grimman på efter några mutmorotsbitar.

Fick hjälp av papsen att komma upp i sadeln, är inte riktigt i full form än, och sedan bar det av mot skogen. Där är det mycket snö. Millello och papsen gick först och tog det mesta av snön som ligger på träden men visst fick jag min beskärda del innanför kragen. Ridturen tog ca 1/2 timme, lagom lång för de sista hundra meterna började mitt högerben att skaka ordentligt som det numer gör vid ansträngning. Allt gick iallafall superbra och det dröjer åtminstone inte 4 månader tills nästa gång. Det kan jag lova.

Har ikväll varit med vänner på restaurang Pera och ätit god mat och beundrat magdansös. Hon har verkligen full kontroll på sina muskler.

Kevin har nyss vunnit Idol, vilket jag trodde och hoppades på.

Det snöar ute så prognosen att vi får en vit jul ser god ut.

I morgon är det lucia, med luciatåg med barnkören i kyrkan.

Kalenderns innehåll en tvålfri handrengöring.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!