lördag 20 december 2008

Dansbandskampen

Eftersom svenska folket, åtminstone drygt 41 000 av dem, har sabbat mina planer för den här lördagen nämligen att åka och dansa. Jannez skulle egentligen spela på Folkets hus i Östersund ikväll men blev publikens joker i Dansbandskampen och är därför i Strängnäs nu. Jannez har gått vidare till andra omgången och får spela den nyskrivna låten "I djupet av mitt hjärta". Så istället för att dansa ligger jag i sängen och tittar på tv. Inte det sämsta det heller!

Julstädningen har jag hunnit med så nu blir det en snabbis med snabeldraken innan julafton, om det behövs! Har bestämt att det blir minimalt med tomtar och annat pynt i år, ska iallafall ta in granen vilket jag hoppade över förra julen. Martina har hjälpt mig att slå in julklapparna, det gäller att passa på då Rasmus och Robin är hos sin pappa.

Skolavslutningen i kyrkan igår gick i expressfart. I och för sig är det alltid den känslan jag har vid julavslutningarna. Både inne i kyrkan och fikat efteråt, men även stöket med disk och undanplockning gick undan, själv gjorde jag inte många knop mer än att peka med hela handen. Orden som Karin och jag delade med oss av igår handlade om barns önskningar, att få känna sig trygga och älskade, ha ett hus att bo i , mat, glitter i ögonen med mera. Så låt oss hoppas att de slår in.

Nu ska jag ägna min uppmärksamhet åt Dansbandskampen, håller alla tummar för Jannez!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Jannez gjorde det bra men Scotts var bäst, sista låten; woj, woj -- hur kan Larz-Kristers vinna -- helt obegripligt, men hörde att deras kommun sponsrat så att alla kommuninnevånare blir ersatta för alla inringda röster -- inte så svårt då...för inte katten är de mycket att hänga i julgran, allt låter likadant....tråkigt slut på ett bra program som förgyllts av Scotts, Jannez och faktiskt mina Timrå- bundisar Shake!

Anonym sa...

Hejade på Jannez första gången de var i tv. Vi halkade liksom in Dansbandskampen mellan två program.

Jag är väl kättersk nu men alla dansbandsmusik låter likadant! :o)
Men det beror på att jag inte är insatt i den musiken. Hårdrock som jag gillar, eller techno för den delen, låter ju också likadant för otränade öron, så är det väl.

Våra grannar älskar Jannez så å deras vägnar uttrycker jag min sorg.

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!