torsdag 11 december 2008

Musik...


...ska byggas utav glädje.
I mitt fall är det mycket kul i samband med musik. Jag är inte så bra på att musicera men gör det gärna och tillsammans med andra. Ikväll har förtroendevalda och personal haft tackfördenhärterminenfika. Karin, som jag jobbar tillsammans med, är duktig på att sjunga och spela så vi bestämde mitt på dagen idag att tillsammans underhålla en liten sväng ikväll.

På spellistan stod: Nu tändas tusen juleljus, gitarr: Karin blockflöjt: Helene och Himlen i min famn, sång: Karin gitarr: Helene. I den första spelade jag fel båda repriserna på samma ställe men vad gör det om en ton blir fel när de andra är rätt. Den andra gick hyfsat med tanke på att gitarren för min del har varit orörd i fem månader. Ska träna mer på barréackorden så nästa gång går det säkert bättre. Men oavsett att alla toner och ackord hoppade runt lite så är det SÅ roligt att det inte gör nåt att det blir lite fel.

Duschcreme med Amberdoft i dagens kalenderpaket.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!