måndag 1 december 2008

Vintervitt

I morse vaknade jag kl 6 utan att väckarklockan hade ringt. Dessutom var jag utsövd, vet inte när det senast hände. Drack kaffe i lugn och ro, läste pedagogik och gjorde en del anteckningar. Skönt att börja dagen med studier när hjärnan är hyfsat fräsch.

Eftersom det idag är 1 december öppnade jag paket nr 1 i min adventskalender från Body Shop. Det är en lyx att varje dag ända fram till julafton få en produkt från denna ljuvliga butik. Idag var det extra bonus då det var två paket. Duschcreme!

Både Rasmus och Robin hade tid hos tandhyginisten idag, så för att slippa åka flera gånger fram och tillbaka till Brunflo fick Robin följa med mig och träna hos sjukgymnasten. Han tränade på sin svenska läxa och jag trampade träningscykel. Vi hämtade upp Rasmus på skolan och sen direkt till tandis. Bådas tänder ser bra ut, puh, inga hål eller annat knas.


Väl hemkommen efter lämnat barnen på deras skolor igen tog jag den dagliga promenaden med grannens hund Meja. Gnistrande vit snö, ca 30 cm, -10 grader, vindstilla. Skogspromenaden är nog en av de bästa stunderna på dagen. Meja är en fantastisk hund som även hon gillar snön skarpt, kastar jag bollen åt henne är det nästan så att hon gräver ner den djupare bara för att det är kul. Sen kommer hon tillbaka med den med viftande svans och framtassar. Hoppas att vädret håller sig som det är nu och att vi slipper få tö, slask och halka.

Inga kommentarer:

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!