fredag 5 december 2008

Etta på singellistan!?

Idag är det fem år sedan mitt singelliv började. (och fyra år sedan mina barn fick en lillebror, dock inte mitt barn) Det som då kändes oöverstigligt har förvandlats till något som är mer Helenes liv. Så mycket som jag är mig själv nu var jag inte under de 10 år som sambo med exet. Och det är bra. För när förändringens vindar blåser kan man antingen välja att bygga vindskydd eller väderkvarnar. I början gömde jag mig i vindskyddet för att sen bygga mig min väderkvarn och just nu snurrar den i lagom fart.

I Body Shop adventskalendern har jag öppnat tre paket till: doftljus med Cranberrydoft, hjärttvål hallon/jordgubbsdoft och idag hår/kroppsschampo mrd White musk for men. Den sista blir till en julklapp åt Rasmus. Den doftar otroligt gott och samtidigt inte så starkt vilket jag tycker är bra.

Den här veckan har ytterligare en bok av studielitteraturen lästs ut och ska skrivas om alldeles straxt. Vädret, vill bara återkomma till det igen, är riktigt härligt. -15 grader vindstilla och solen har letat sig upp över trädtopparna. Kan det bli bättre?

Fortsatta planer inför de närmaste dagarna: idag ska jag ta med mig grabbarna Grus till Östersund för att införskaffa nya vinterskor till Rasmus, han har slitit ut de skorna som köptes i september, men hur gick det till? Robin har sparat tillräckligt med pengar nu för att käpa det hett efterlängtade polishuset i Lego så det ska vi också handla idag. I morgon vill jag baka lussekatter och kanske något mer, dessutom ska snabeldraken få göra ett besök hos dammvalparna. Självklart ska vi njuta av skidskytte i Östersund, det fina vädret, julmarknad på Jamtli, melodikrysslösande och besök hos kompisar. (åtminstone valda delar av det uppräknade i lagom dos)

4 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Men vilken mysig adventskalender du har -- anar att den fanns att hitta på BodyShop, dyr?

Hörru singeln -- jag vet att det finns någon "därute" åt dig som egentligen bara väntar på dig...
Du är en så härlig person, som ju ska få dela allt det du upplever med någon!
Imorgon blir det Åre och på söndag lite julmarknad på Jamtli...
*kram*

Helene sa...

Ja, den var kanske lite dyr, men bara lite, adventskalendern från Body Shop men det är även min julklapp till mig själv i år.

Jag vill också till Åre å åka skidor.

Ska ta en titt "därute" men lovar inget!

Kraaaaam

Britt-Marie sa...

Undrar när du ska förstå att riktig love, inte är något du väljer, den väljer dig! Går inte att värja sig emot den, utan bara att stå där och ta emot!

Så när du skriver att du inget lovar, så förstår jag att den riktiga kärleken inte drabbat/landat/hamnat hos dig än -- men det finns till alla, även till ettan på singellistan!

Helene sa...

Låter bra, jag väntar!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!