söndag 30 november 2008

Bra att ha

är goda vänner. Det har jag.

I morse tog jag och systerdotra Martina en välförtjänt sovmorgon till kl. 10. Efter en långfrukost var det dags för lite snöskottning. Eftersom det kommit två decimeter, minst, så var det nödvändigt. Dessutom var vår Gåluvägen plogad vilket innebär en plogkant vid min garageinfart. Ca 0,5 m hög och 1,5 m bred med hårt packad snö!! Det liknar mest cement, inte kul att skotta bort. Och jag får ännu inte skotta snö. Vad skulle jag göra? Fråga publiken, 50-50 eller ring en vän? Jag ringde en vän, Sven! Han kom inom en halvtimme och skottade av garageinfarten. Tusen tack!

Martina hjälpte mig att flytta undan det sista på altanen så det kom under tak. Vi hjälptes även åt att skotta runt huset, hon skottade det mesta och jag pekade mest. När vi kom in värmde jag glögg, tog fram lussebullar och pepparkakor. Sen slog vi oss ner i fotöljen och soffan med varsin filt och tittade på filmen Mamma Mia. Jag har sedan länge lovat Martina att vi ska se den men ryggen har inte klarat av en biostol i nästan två timmar. Så nu blev det av fast hemma och på dvd. En riktigt bra film.





Återkommer förmodligen fler gånger i bloggen och skriver om mina vänner. För de är mycket värda att nämnas. Idag var det Sven och Martina som fanns där som vänner men det finns som sagt fler.

Kram på er, ni vet nog vilka ni är!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Vi såg också MammaMia här hemma i TV-soffan ikväll -- den är tokbra, har ju sett den på bio i somras också och musikalen 2 gånger i London och en gång i Stockholm -- bara älskar den!
*kram*

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!