fredag 21 november 2008

Hinner inte...

...det som jag hade tänkt idag. Har jag för stor agenda eller är jag bara senfärdig? Tanken var att jag skulle:
  • träna hos sjukgymnasten
  • lämna ut Rasmus pandasaker
  • handla
  • äta lunch
  • ta ut grannens hund, Meja, på en promenad i skogen
  • läsa pedagogik
innan Robin kom hem från skolan för då skulle vi baka pepparkakor. Robin kom och knackade på hos mina andra grannar, jag delar tidningen med dem, då jag var på väg hem från skogspromenaden. Men inte hade jag hunnit med några studier då inte! Robin plockade fram bakgrejorna och jag satte mig vid bordet för att äntligen börja med läsningen. Och det gjorde jag men det var mailen som jag läste. Veckorapport från Rasmus lärare och det var inte endast uppmuntrande läsning. Han har det jobbigt med sig själv och det visar sig klart i skolan, tyvärr. Ja ja det blir till att kavla upp ärmarna och ta nya tag...igen.

Sen ringde telefonen, Robin kavlade pepparkakor under tiden, och mer prat om Rasmus skoldag. Alltså inga studier. Det telefonsamtalet resulterade i att jag tycke det var läge att ringa pappan till mina barn. Han var nog i skogen så det samtalet blev rätt kort. När jag pratat klart var Robin klar med pepparkakorna, lite kakor på plåten och förmodligen lite deg i magen, men det hör absolut till.

In med plåten i ugnen och ner med näsan i boken. Glömde bort kakorna, kände en något bränd lukt som påminde mig om vad som var på gång, så nu har vi en del pepparkakor som blivit för mörka, fast jag tror att de kommer att gå åt. Har ikväll sett på Idol där Anna tyvärr lämnade tävlingen.
Under dagen har det snöat en del så nu ligger det ett täcke på marken. I morgon ska jag ställa undan utemöblerna, eller rättare sagt jag ska be Rasmus och Martina om hjälp för att göra det nu , vill att de ska stå under tak när snön kommit. Sen ska jag iväg på kviltdag och träffa många av dem som var med till USA igen, kul. Kl 16-18 har Robin kalas utomhus med bland annat korvgrillning. Undra om jag hinner det jag tänkt i morgon?? Annars gör jag det en annan dag!

Odiske, osope, fullt på bolan.
Pinnan å bejne ha dötte ta stolan.
Brua e snöut de tin ta tee våra.
Allht je ske jara de jaer je i måra!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Jo, jag sköt också upp en hel del idag faktiskt...det kommer fler dagar! Kalas för lilleman? Hälsa och gratta om han fyllt eller fyller år från oss!

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!