onsdag 19 november 2008

Det snöar...

I dag har det snöat mer eller mindre nästan hela dagen. Bra! Dagen började lugnt och jag fick lov att väcka båda mina barn vilket hör till ovanligheten, de är alltid uppe före mig. Skönt att få vakna och ta det i min takt. Koka kaffe och dricka och bara sitta i tystnaden. Sen när jag väckt barnen blev det full fart, Robin fick äta frukost hos dagbarnvårdaren och Rasmus fixade sin egen eftersom jag åkte redan kl. 7.15 på jobbet.

Arbetslagsträff som startade i Hornsbergkyrkan med mässa. Sedan frukost och möte där jag känner att jag verkligen trivs med alla mina arbetskamrater. Samtal som är spännande, idag en del om att i media framstår hela kyrkan som motståndare till samkönadeäktenskap. Att de som inte är "kyrkliga" är de som tycker att det är ok. För egen del förstår jag mig inte på de som stöder sitt resonemang om att bibeln säger att kärleken och äktenskapet bara är mellan kvinna och man. Summan av kardemumman i resonemanget blev att vi tillsammans ska skriva en text och skicka den till lokaltidningarna för att visa vår ståndpunkt. För mig är det viktiga att kärleken får frodas i en relation som parterna mår bra av.

Lunch på stan tillsammans med en god vän och en arbetskamrat, också väldigt trevligt. Snön fortsatte att dala ner så sakteliga. Kom hem senare än jag tänkt så nästa attgöra blev fixa middag. Nu ligger jag i sängen och skriver, som jag även det är välgörande för mig. Så idag har det varit i stort sett en jättebra dag.

Det snöar fortfarande och jag gruvar mig lite för det, fast jag vill ha MYCKET snö på vintern, eftersom jag enligt sjukgymnasten inte ska skotta snö förrän tidigast i februari för ryggens del, men i de fallen får man muta sina barn!!!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Hej--vännen här!
Tack för trevlig lunch, vi gör om det! Skönt att se dig mår gott nu, det är du värd!
*kram*

Tack eller konsten att se saker från en annan sida

Gråt aldrig över en person som sårar dig, bara le och säg: Tack för att du ger mig chansen att träffa nån som är bättre än du!